Trzy wersje
Ford Focus został wydany w 1998 roku jako zamiennik Forda Escorta. To była wczesna próba Forda do stworzenia samochodu „globalnego”. Ford wraz z GM nie byli w stanie utrzymać zgodności modeli europejskich i amerykańskich, co wywarło znaczący wpływ na koszty projektowania i rozwoju produkcji.
Focus powstał jako pojazd średniej wielkości z napędem na przednie koła, oparty na platformie segmentu C. Został wprowadzony jako hatchback, sedan i kombi.
Druga generacja wprowadzona na rynek w 2004 roku rozpoczęła podział na modele europejskie i amerykańskie. Trzecia generacja, wprowadzona na rynek w 2012 roku, przywróciła modele europejskie i amerykańskie. Teraz, w swojej trzeciej generacji, jest bestsellerem w Wielkiej Brytanii od momentu premiery. Jest to przestronny, wygodny samochód o swoich rozmiarach i ma świetne właściwości jezdne. Jest dostępny w wersji 3 i 5 drzwiowej, a także w wersji sedan i kombi. Jest dostępny z bardzo szeroką gamą silników i pochodnych modeli, w tym Focus ST, pochodną o wysokiej wydajności dostępną w szerokiej gamie specjalistycznych kolorów.
Focus zawsze dobrze sobie radził w Wielkiej Brytanii i pozostaje wysoko w rocznych statystykach sprzedaży. Ma doskonałą reputację ze względu na osiągi i komfort jazdy. Kiedyś był krytykowany za wrażenia wewnętrzne i jakość materiałów wewnętrznych, ale teraz została znacznie poprawiona w drugiej i trzeciej generacji.
Pod koniec 2014 roku Ford Focus był najpopularniejszym modelem samochodu na drogach w Wielkiej Brytanii. Ford Focus był także drugim co do wielkości samochodem w sprzedaży.
Zaglądając w raporty spalania Ford Focus w zależności od pojemności silnika i modelu auta, waha się od 3, 8 do 10, 1 l w cyklu mieszanym na 100km. Najniższym spalaniu w cyklu mieszanym jest wersja Forda Focusa 1. 5 TDCi Trend ASS Hatchback VI 120KM. Największe spalanie posiada FORD Focus RS Hatchback II 2. 0 215KM.